O.M. beantwoord mijn bezwaar anderhalf jaar later mag dat ?

ik heb een bekeuring gehad voor wildplassen op 03-09-2012.
Bezwaar gemaakt op 5 december 2012 ( i.v.m. het niet ontvangen van de 1ste sanctie pas zo laat)
Antwoord gehad op 11 december 2012 dat mijn bezwaar in behandeling is genomen en dat de strafbeschikking tot nader bericht word opgeschort.

Vandaag d.d. 23-04-2014 aangetekende brief O.M. dat ik op 1 juli 2014 verwacht wordt op de terechtzitting.

weet iemand wat de richtlijnen hiervoor zijn, binnen hoelang moet het O.M. reageren.

Alvast bedankt John.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U had eerder in aktie moeten komen. https://www.regelhulp.nl/zr/rh/webapp/kennisbank/Informatie/DwangsomBij?RedirectNaar=BeperkingenDoorOuderdom&sessionId=B5D65B30B5DC8CA22FCAB37EA6144432 Ingebrekestelling. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kwaliteit-en-integriteit-overheidsinstanties/documenten-en-publicaties/formulieren/2008/11/11/formulier-ingebrekestelling.html

Het beste antwoord

Het O.M. moet na 6 weken na ontvangst het bezwaar in behandeling nemen, daarna kunnen zij nog 6 weken respijt vragen.

Anderhalf jaar is niet netjes van ze, maar is geen gegronde reden om de sanctie nietig te verklaren, zij zullen dan stellen dat door overmacht=werkdruk deze maximale periode is overschreden...

P.S. Ik weet wat de uitspraak gaat worden....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Dat is bijzonder ? ben wel erg benieuwd naar de uitspraak ? Groeten john

Andere antwoorden (1)

De richtlijn voor het beantwoorden en voorleggen van een bezwaarschrift is zes tot acht weken, echter heeft het drie jaar de tijd om er iets mee te doen. Burgergericht is het niet, maar het mag wel.
Overigens zal de straf waarschijnlijk lager uitvallen (tot nihil) omdat het zo lang duurt. De uitspraak zal zijn of nihil stelling (dus schuldig, maar geen straf) of de straf wordt volledig voorwaardelijk (schuldig, en zolang je binnen de proeftijd, van meestal twee jaar, niet nog een keer dezelfde fout maakt gaat de straf weg).